Halka arz bir multivitamindir. Şirketin farklı zafiyetlerinin her birine kısmen çare olur.
Kurumsallaştırır, ortaklar arasındaki geçimsizliğe deva olur, mali yapıyı güçlendirir, marka yolculuğunu başlatır vs vs. O yüzden dozu iyi ayarlanmış bir multivitamindir.
Etkisi de ‘'uzun vadede'' sağlıklı yaşama ortam kavuştur.
Aile bireyleri birbirine mi düştü satar gider.
Şirket dara mı düştü memlekete dağılmış ‘'Sessiz Ortağa'' müracaat eder para ister, olmada mı biraz daha hisse satar.
Dikkat ederseniz sıkıntının muhatabı her daim ‘'Sessiz Ortak''. Hal böyle iken ortak satışı niye yadırganır.
Oysa vitamin vücutta “kaynak ihtiyacı hastalığı” dışındaki zafiyetlere iyi gelir. Kısmi etkileri vücuda enjekte olur.
Formatlanmış beyinler halka arzı bir finansman kaynağı olarak gördükleri için, onların yeniden reset edilmesini gerekir.
Ortak satışı, her daim olacak. Halka arzın bir ön koşulu değil, ikincil piyasada olduğu gibi “bir fark” yok, sadece amaç önemli.
Halka arz bir ‘'Exit'' platformudur, eğer asırlık şirketler istiyorsanız bunun karşıtı olamazsınız, çok merak ediyorsanız “Halka Açık Olmayan Şirketler” tarihini inceleyiniz ve mezarlarını ziyaret ediniz, tabi maksat doğruyu bulmaksa.
Ama amaç gündem yaratmak ise çok bir şey okumanıza, araştırmanıza gerek yok, “volüm” yükseltin yeter. Halka arz performans analizi için kafa yormaya gerek yok, giden ortağa bağlarsın analizi biter. En kolayı bunu söylemek, salla gitsin nasılsa taraftar bulursun .
Halka arz performansının ne ortağın vedası ile ne mali bilanço ile ne sektörle ilgisi var, mevzu kurgu. Kurguya alet olmayan ve gerçek satış kanalları kullananlar ile ayırt edilmezse olay ‘'marka'' linçine dönüşür.
Halka arz değerlemesini tartış,
Dağıtım usulünü tartış,
Ama ortak satışı öyle değil. Bakacaksın amaç ne?
Bünyeye zarar veren bir virüs mü? Ur mu? Yoksa bulaşıcı mı???
Hangi ortak?
Kurucu ortak mı?
Yatırımcı ortak mı?
Mirasçı ortak mı?
Katılımcı ortak mı (buradaki ortak satışı ÇİN işkencesidir.)
Halka arz, sadece finansal bir çözüm değildir.
Kaynak: Finanshub