Yapay zekanın gelişmesiyle öğretmenler de dahil birçok meslek grubu korkmuştu. Çünkü yapay zekanın işleri ellerinden alacaklarını düşünüyorlardı. Prof. Dr. Charles Reigeluth yapay zekâ kullanımının nasıl olması gerektiğini anlattı. İşte detaylar!

Yapay zekâ özellikle eğitim alanında öğretmenlere ve öğrencilere kolaylık sağlamaktadır. hürriyet.com yazarlarından Melike Çalkap'ın aktardıklarına göre, yapay zekânın dersleri öğrenciler açısından çekici hale dönüştürdüğünü dile getiren Indiana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Charles Reigeluth yapay zekanın kullanımının nasıl olması gerektiğini İstanbul Maarif Vakfı tarafından düzenlenen 3. İstanbul Eğitim Zirvesi'nde şu şekilde anlattı:

 

Yapay Zekâ Öğrenmek Önemli

 

“Eğitim teknolojileri bir araç. Yani eğitim artık bizim bildiğimiz masa, sıra, tahta, kâğıt, kalem değil. Öğrencilerin gerçekten bilgi odaklı bir sistem içerisinde proje geliştirerek öğrendiği platformlar olmalı. Yapay zekâyı internet gibi ancak yeni bir araç olarak düşünebiliriz. Nasıl öğrencilerin interneti öğrenmesi çok önemliyse yapay zekâyı da öğrenmeleri önemli.

 

Öğretmenler Korkmasın

 

Buradaki en önemli konu ise yapay zekâya verilen komutların nasıl oluşturulması gerektiği. Yapay zekâdan istenilen bilgiyi alabilmek için ona en doğru soruların sorulması gerekiyor. Öğrencilerin yapay zekâya verecekleri komutları da yine yapacakları projelerle, test ederek ve deneyerek öğrenmeleri gerekiyor. Buradaki en önemli unsur öğrenme hedefleri. Öğrenciler için hazırlanan projelerin onların öğrenme hedeflerine uygun olması gerekiyor. Ayrıca öğrencilerin ilgisini çeken teknolojilerin kullanılması çok önemli. Sanal gerçeklik gözlükleri gibi teknolojiler bunlardan biri olarak değerlendirilebilir. Öğrenciler, proje yaptıklarında bunları simülasyonları kullanarak da tecrübe etmeliler. Eğer öğretmenler teknolojiyi nasıl kullanacaklarını iyi bir şekilde öğrenirse, öğrencilerine de aynı şekilde öğretebilirler. Bu sebeple öğretmen eğitimleri burada en belirleyici konulardan biri. Öğretmenler yapay zekâdan korkmasın ve bu konuda kendilerini geliştirsinler.”